Contact Form

 

Feeding The Homeless

Dapur Jalanan


Short thread aku as volunteer dengan pertiwi to feed the homeless.

Tiba-tiba aku rasa nak buat baik kann? So aku join program CSR company tmpt aku keje jadi Volunteer for PERTIWI. Kami beri homeless makan

Malam tu kami berkumpul di Meeting point, Pusat Gelandangan Medan Tunku pukul 9PM. Sejak dari pukul 830 aku tgok ramai gelandangan mula yg berkumpul

So 1st impressions aku mmg sayu la tgok dorang (gelandangan) ramai2. Dtg mmg sbb nak makan je. Habis kalau takde wakil mcm Pertiwi macam mn??

Dkt pusat gelandangan tu dibahagikan 3 station iaitu foods+drink+medical checkup! So volunteer akan rotate jaga 3 station tuh.

Aku dapat la jadi tukang bagi snacks & nasi lemak pada gelandangan. So dalam pukul 10PM kami dapat beri makan pada semua 300+ di Pusat Gelandangan Medan Tunku.

Lepas tu kami ke Distribution Point B di Kota Raya, (beside Mydin) KL. Dekat sini Volunteers should switch to a different task to be fair to all la buat keje jaga station2 foods & drink.

Pegawai Pertiwi akan beri arahan dan tegur tertib para peserta as volunteer dengan pertiwi. Kwn aku bising2 juga dgn cara pegawai pertiwi ni.

Tapi bagi aku ada sebab diorg buat macam tu. Yela I heard before ada yang kata menjadi kesalahan bagi pemberi & peminta sedakah. (bangang kan?) Rembat duit rakyat tak apa?


Location:

Chow Kit, 50300 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

view large map

Total comment

Author

Mohd Zaimie

0   comments

Cancel Reply